۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

مسدود شدن کتابخانه نیما و انتقال به پرشین بلاگ

سلام دوستان

پس از استقبال گسترده ای که از کتابخانه نیما شد و ارتباط صمیمانه ای که با یکایک شما داشتم ،امروز به یکباره دیدم سایتم فیلتر شده است!

کتابخانه نیما بدون جهت گیری سیاسی ، بدون هرگونه بد آموزی یا وصله های آنچنانی و...چند سالی بود که زمینه ارتباط فرهنگی با علاقمندان را ایجاد نموده بودکه امروز به لطف ممیزی کور و دگم موجود بسته شد.


کتابخانه نیما با توجه به رسالت خویش ادامه حیات می دهد.و فرصتی است برای آزاد اندیشی.

مگر در قرآن (الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه)بشارت به مومنین نداده شده که همه گونه کلام را بشنوند وبهترینش را گزینش کنند؟ پس چه شده که اجازه تبادل افکار و اطلاعات وآزاد اندیشی را از من و توی ایرانی گرفته اند ومی خواهند تفکری قالبی را جایگزینش نمایند.در حال حاضر گمان میکنم حکومت با بسیاری از  ارزش هایی که به بهانه آن مردم را به هر سوکه می خواست می کشید اکنون در تضاد و تناقضی اسف بار به سر می برد.این شاید یکی از خصوصیات نظام هایی از این دست است که ایدئولوژی هایی که بر آنها تکیه دارند روزی آنها را تفی خواهند کرد....بگذریم تاریخ قضاوت خود را خواهد نمود. بستن وب گاه یک وب نویس یعنی
یعنی تو حق نداری جور دیگری نگاه کنی....همانطور که من میخواهم بایددنیا راببینی!

به نظر شما با این تفکر می توان به کجا رسید؟ به کدام ناکجا آباد؟

امروز حال خوبی ندارم.مثل آن می ماند که بخواهی وارد خانه ات شوی ببینی دزد امده وتازه قفل خانه ات را نیز عوض کرده.


باکی نیز از بسته شدن این وب گاه و وب گاه های دیگر ندارم.وقتی روزنامه های میرزاده  عشقی در دوران مشروطه توقیف می شد می گفت موج را بسته اید ، رعد را منتشر میکنم!


بر این باورم که این یک نبرد است.نبردی سهمگین بین تاریکی و رو شنایی.


به فرموده زرتشت من بر علیه تاریکی شمشیر نمیکشم .با آگاهی و روشنی به جنگش می روم.


ازین پس خواهم کوشید کتابخانه نیما را آنگونه که شایسته است برای شما هر روز پر بار تر و آموزنده تر کنم.
 کتابخانه نیما به نشانی زیر انتقال یافت:
http://nimalibrary.persianblog.ir
به امید دیدار در خانه جدید!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر